Direct (snail)mail virker!

Den analoge Direct Mail-kampagne skiller sig ud i en digital tid

De fleste i byggebranchen kender Lindab for deres smarte ventilationsløsninger og enkle stålprofilelementer, f.eks. tag- og facadebeklædning, tagrender o.a. – og den blå emballage findes da også på næsten enhver byggeplads. Men ifølge en undersøgelse, som Lindab fik lavet, er der alt for få, der ved, at Lindab også laver smarte og bæredygtige portløsninger. Det ville Lindab gerne gøre noget ved, og Adman foreslog at målrette indsatsen og i første omgang øge kendskabet hos arkitekter og rådgivere, så de allerede i projekteringsfasen indtænker Lindabs porte i deres designløsninger.

 

Vi valgte at udvikle en ’god gammeldaws’ analog direct mail kampagne ud fra en ide om, at det ville skabe opmærksomhed og skille sig ud i en tid, hvor nærmest alt er digitalt. Vi fik produceret en telefonholder af portenes kernemateriale, så arkitekterne fysisk kunne mærke det bæredygtige materiale i hænderne – og forberede sig på et opkald fra Lindabs konsulenter. Ud over at øge kendskabet til Lindab og især deres portløsninger, havde kampagnen til formål at skabe mulighed for at være i dialog med arkitekterne fremadrettet. Derfor var strategien, at direct mailen skulle fungere som en dialog-åbner i en efterfølgende telefonsamtale, der kunne ’tage pulsen’ på tegnestuerne og skabe dialog og relation.